ProShineNordic-Logo

Handelsbetingelser

Reklamationsret & Retur

Reklamation:

  • Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen.
  • Ved returnering, reklamationer og benyttelse af standardfortrydelsesformular sendes til:
    ProShineNordic.dk / Asbjørn Jørgensen
    Hvedevænget 15 (IKKE Fysisk adresse, du kan ikke fysisk returnere varen på denne adresse da det ikke er en butik)
    4690, Haslev.
    Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

Returnering:

  • Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering, vi anbefaler ved retunering af bestille forsendelse med sporings-id. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder og vedlægger vores Fortrydelsesformular.
    Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
    Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Varens stand ved returnering:

  • Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
  • Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet – af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

Refusion:

  • Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af regnr og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

Tilbagebetaling:

  • Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os retur.
    I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købs-beløbet.
    Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten.
  • Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
    Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Fortryelsesforumlar

(Denne forumlar udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Standardfortrydelsesformular kan downloades som PDF Her – standardfortrydelsesformular

Generelle oplysninger:

ProShineNordic
Hvedevænget 15
4690, Haslev
CVR nr.: 43260960
Telefon: 31484555
Email:Info@proshinenordic.dk

  • Priser Hos ProShineNordic. Alle priserne er i danske kroner og angivet inkl. moms og afgifter. Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.

  • ProShineNordic modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, MobilePay og Bankoverførsel. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og inkl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

Klagemuligheder:

  • Klagemuligheder – oversigt og links:

    Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:
    Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
    Carl Jacobsens Vej 35
    2500 Valby
    Link: www.forbrug.dk

    Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
    Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
    Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@proshinenordic.dk

  • Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
    Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
    Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@proshinenordic.dk

Levering hos ProShineNordic

Forventet leveringstid:

  • For varer på lager: Vi stræber efter at levere inden for 1-3 arbejdsdage ved dao ordrer placeret før kl. 17.30 på hverdage. Bemærk at i særlige tilfælde, f.eks. under ekstreme vejrforhold eller helligdage, kan leveringen tage lidt længere tid.
  • Specialbestilte varer: Leveringstiden kan variere fra 2-3 dage, afhængigt af varens tilgængelighed hos vores lokale leverandører. For produkter bestilt internationalt kan leveringstiden være længere 10-14 dage. Vi gør vores bedste for at give en præcis leveringsdato.
    For leverancer til Island, Grønland og Færøerne, kan leveringstiden variere baseret på pakkens dimensioner og toldprocesser. Typisk levering er mellem 3-4 uger.

Leveringsmetoder:

DAO Pakkeshop: Vi benytter DAO Som er et billigere og bedre alternativ og levere pakker alle ugens dage 375 dage om året, også søndag. Samme fremgangsmåde –  1-3 Dage.
DAO Hjemmelevering: Hvis du ønsker levering lige til døren, vælg denne metode –  1-3 Dage.

  • Afhentning:
    Det er IKKE muligt at afhente varer på vores adresse. Dette er en lager adresse.
  • Holde dig Opdateret:
    Efter at have placeret en ordre, vil du modtage en ordrebekræftelse. Når din ordre forlader vores lager, sendes en e-mail med tracking-oplysninger. Hvis din pakke er sendt til en pakkeshop, modtager du også en besked, når den er klar til afhentning.
  • Track din Pakke:
    Brug dit DAO-pakkenummer til at følge din pakke’s fremgang. Dette giver dig mulighed for at se, hvor din pakke befinder sig.
  • Miljøbevidst Forsendelse:
    Ved at vælge ProShineNordic er du sikret en miljøvenlig levering. Alle forsendelser er CO2-kompenseret. Desuden gør vi en stor indsats for at pakke dine varer miljøvenligt, ved at minimere brugen af emballage og prioritere genanvendelige materialer.

Fortryelsesret

  • Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop. Perioden regnes fra den dag;

    – Hvor du modtager ordren.
    – Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
    – Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer der består af flere partier/dele.
    – Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.
    Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
    Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på info@proshinenordic.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ønsker du at sende varen retur til os, skal du tilgå vores fortrydelse formular på vores hjemmeside eller købe fragt hos en fragtudbyder, *Vi anbefaler at bestillle fragt med sporings-id og sende varen til:

    ProShineNordic

    Hvedevænget 15
    4690

    Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

  • Varer undtaget fortrydelsesretten. Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:

    – Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
    – Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
    – Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
    – Varer, hvor plomberingen er brudt.
    – Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anderkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
    – Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
    – Aviser, tidskrifter eller magasiner dog undtaget abonnementsaftaler for sådanne publikationer.
    – Aftaler indgået på offentlig auktion.
    – Varer, der forringes eller forældes hurtigt.